Infografika: Fotoaparáty se nakupují především na internetu

9. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Megapixel)
Fotoaparáty a fotografické vybavení lidé nakupují především na internetu a typickým kupujícím je muž. Obvykle nakoupí kompakt, spíše výjimečně s výměnnými objektivy a jen třetina nakupujících dává přednost koupi zrcadlovky. Mezi nejprodávanější značky patří Nikon, Canon, s odstupem pak Panasonic a Sony.

Pozadu ale nezůstávají ani ženy. Ač nejsou hlavní nákupčí silou, jejich síla roste například v návštěvnosti fotografických kurzů. Údaje vyplývají z průzkumu společnosti Megapixel.

62: 38 – takový je poměr nákupů v e-shopu proti kamenné prodejně. Necelou třetinu zákazníků tvoří ženy (28 %), nejsilnější kupní sílu představují muži (72 %). „Zájem žen ale každým rokem stoupá, sledujeme to nejen na podílu nakupujících, ale také na podílu žen, které se účastní našich fotografických kurzů, v současné chvíli je jich nadpoloviční většina, přesně 62 %,“ řekl Tomáš Matějček, majitel společnosti Megapixel.

Z nakupovaných typů jednoznačně vedou kompakty (kupuje je 62 % zákazníků), necelá třetina (28 %) dává přednost profesionálnějším zrcadlovkám a jen desetina zákazníků kupuje kompakty s výměnnými objektivy. V kusovém vyjádření tedy obrat tvoří jednoznačně kompakty, v hodnotovém vyjádření do popředí výrazně vystupují právě fotoaparáty s výměnnými objektivy. Zatímco běžný uživatel sáhne nejčastěji po kompaktu s ultrazoomem a odolných kompaktech, se kterými lze bez obav cestovat po světě, profesionál si vybírá zrcadlovky se snímačem o velikosti kinofilmu, tedy full frame. Z příslušenství se pak nejčastěji poptávají paměťové karty, pouzdra na ochranu a filtry na objektivy. Z hlediska sezónnosti mají fotoaparáty dvě silné špičky – červen a červenec, kdy lidé pořizují výbavu na dovolenou, jsou stejně silné jako listopad a prosinec, kdy se fototechnika stává oblíbeným vánočním dárkem.

„Nejoblíbenější a nejprodávanější je v tuto chvíli Nikon D5100 +18-105 mm VR, následovaný Canonem (EOS 600D+18-55 mm IS II), Panasonicem (Lumix DMC-FS40 černý), Sony (CyberShot DSC-RX100) a pětici nejoblíbenějších uzavírá Panasonic Lumix DMC-FZ62,“ řekl prodejní trendy Tomáš Matějček.

Obrazová galerie:
Štítky: 
Fotoaparáty, Canon, Nikon, Panasonic, Sony

Podobné články

Canon představil všestranné novinky pro tvůrce obsahu

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon představila novinky, které byly navrženy speciálně pro tvůrce videoobsahu. PowerShot V1 je kapesní kamera s vestavěným ultra širokoúhlým objektivem – ideální pro vlogery a tvůrce, kteří potřebují špičkový výkon v kompaktním provedení. EOS R50 V je bezzrcadlovka s výměnnými objektivy, která přináší pokročilé filmařské funkce a odemyká nové kreativní možnosti. Čtěte více

Canon již 22 let vévodí celosvětovému trhu digitálních fotoaparátů s výměnnými objektivy

27. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon oznámila, že její digitální fotoaparáty s výměnnými objektivy (digitální zrcadlovky a bezzrcadlovky) si udržely největší podíl na světovém trhupo dobu 22 po sobě jdoucích let, a to od roku 2003 do roku 2024. Čtěte více

Focus Nordic rozšiřuje portfolio o distribuci výrobků PolarPro

17. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Focus Nordic)
Distribuční společnost Focus Nordic, která se specializuje na foto a video vybavení, rozšířila své portfolio o produkty značky PolarPro. Tímto strategickým krokem společnost posílí nabídku filtrů a příslušenství pro fotografy, videografy i tvůrce na platformách, jako je YouTube. Čtěte více