Huawei odprodal svou „budgetovou“ značku Honor

17. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Značka Honor, která až doposud patřila mateřskému koncernu Huawei, se soustředí na výrobu a prodej cenově dostupných telefonů a telefonů s co nejlepším poměrem mezi cenou a výkonem. Prodej by měl značku ochránit před dopady americko-čínské obchodní války, které nyní na Huawei dopadají v podobě limitovaného přístupu k hardwarovým komponentám i softwaru.

Novým vlastníkem Honoru se stala čínská firma Shenzhen Zhixin New Information Technology, konsorcium složené z více než 30 podniků, mimo jiné např. distributorů mobilních telefonů, prodejců apod.

Huawei si podle dostupných informací nebude držet žádný podíl v akciích společnosti ani se v ní nebude žádným jiným způsobem angažovat. Na Honor, jako na nezávislou společnost, by se tak již nově neměly stahovat žádné americké sankce uvalené na Huawei (a některé další čínské firmy).

Samotný Huawei o prodeji hovoří jako o pomoci a záchraně značky Honor, podle určitých ohlasů však zároveň může jít i o strategii, jak pomoci sám sobě, alespoň trochu si uvolnit ruce a zároveň získat i nějakou tu hotovost…

Částka, za kterou Honor přešel pod nového majitele, nebyla zveřejněna, neoficiálně se však spekuluje o 15 miliardách USD. Na nového majitele kromě práv na logo a značku přechází i zbytek byznysu Honoru.

Do budoucna se kromě otázky, zdali se Honor skutečně oprostí od amerických sankcí, nabízí i myšlenka, jestli si značka pod novým majitelem povede stejně dobře jako doposud. Je totiž jasné, že až do této chvíli Honor výrazně těžil právě ze synergií poskytovaných takovým technologickým gigantem, jakým Huawei bezesporu je.

Podobné články

Společnost Algotech vstupuje do firmy MyCom

31. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Algotech)
Česká IT společnost Algotech se domluvila na vstupu do firmy MyCom, která zajišťuje IT služby a soustředí se na kybernetickou bezpečnost. Vstup bude probíhat postupně, s vizí, že Algotech směřuje ke 100% podílu ve firmě. Čtěte více

Nová aliance All4Cyber chce bojovat proti kybernetickým hrozbám

30. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: All4Cyber)
V době, kdy se otázka kybernetické bezpečnosti stává stále zásadnějším momentem každodenní reality jednotlivců i organizací, vstupuje na český trh aliance All4Cyber. Zakládajícími členy All4Cyber jsou renomované společnosti Antesto, CNS, DATASYS, DATRON, IdStory a TeskaLabs. Čtěte více

OVHcloud spouští pražskou Lokální zónu a podporuje tak expanzi místních firem

29. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: OVHcloud)
OVHcloud, evropský lídr v oblasti cloudových technologií, oznámil spuštění své první pražské lokální zóny veřejného cloudu (Public Cloud Local Zone). Díky technologii společnosti GridScale, která je nejnovější akvizicí OVHcloud, může nyní celá skupina během několika týdnů spustit cloudové služby pro několik nových mezinárodních lokalit. Čtěte více

LAMA Plus získala ocenění „Nejlepší distributor spotřebního materiálu Brother“

23. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lama Plus)
Společnost LAMA Plus byla společností Brother International CZ vyhlášena „Nejlepším distributorem spotřebního materiálu Brother“ za rok 2023/2024. Čtěte více