Cloudová platforma Oracle pro vlastní datová centra

1. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oracle)
Společnost Oracle představila novou rodinu služeb, které překonávají hlavní překážky při nasazování cloudu. Firmy dostávají do rukou nástroje, pomocí nichž lze podnikové aplikace, včetně kritických, převést z vlastní infrastruktury (on-premise) do cloudu nebo je provozovat kombinovaně.

Zájem podniků o přesun vlastních systémů do prostředí cloudu je stále větší, firmy však často narážejí na překážky v podobě legislativy nebo jiných regulací. Společnost Oracle nyní prostřednictvím služeb Oracle Public Cloud Services  organizacím z různých oborů podnikání přechod na cloud usnadňuje. Podnikové aplikace služeb Oracle Public Cloud Services lze provozovat ve veřejném cloudu Oracle i ve vlastním datovém centru.

„Chceme našim zákazníkům pomoci s migrací do cloudu, urychlit ji, zavádění inovací, podpořit růst a transformaci jejich podnikání,“ uvedl prezident společnosti Oracle Thomas Kurian. „Naše nově oznámené služby zákazníkům dávají možnost výběru, jakým způsobem chtějí svůj cloud provozovat. V tom se nabídka společnosti Oracle zásadně liší od jiných dodavatelů veřejného cloudu.“

Služby Oracle Cloud at Customer umožňují využívat výhody cloudových služeb Oracle (agilita, jednoduchost, výkon, pružné škálování a cenový model na bázi předplatného) i při provozu ve vlastním datovém centru zákazníka. Společnost Oracle jako jeden z prvních významných dodavatelů cloudových služeb nabízí stoprocentní kompatibilitu mezi aplikacemi v cloudu a režimu on-premise. Integrace softwaru Oracle a služeb Oracle Cloud umožňuje zákazníkům využít řadu různých způsobů nasazení a použití – včetně funkcí pro zotavení po havárii, vývoj, testování nebo vyrovnávání zátěže. Všechny služby lze přitom ovládat pomocí jediného rozhraní (API) a skriptovacích nástrojů.

Při provozu služeb Oracle Cloud ve vlastním datovém centru jsou k dispozici mimo jiné tyto možnosti a výhody:

  • plná kontrola nad daty, což umožňuje např. splnit zákonné požadavky nad uchováváním dat zákazníků, uživatelů či jiných citlivých informací. Lze využívat výhod cloudových technologií a zároveň zajistit, že veškerá data jsou fyzicky uložena na konkrétním místě, které je v souladu s předpisy.
  • Procesy a jednotlivé výpočetní úlohy lze přesouvat mezi prostředím on-premise a cloudem, v obou případech jsou k dispozici identická prostředí, sady nástrojů i rozhraní (API).
  • Mezi cloudem a on-premise systémy lze výpočetní úlohy přesouvat bez ohledu na to, zda se provádějí v prostředí aplikací Oracle nebo jiných dodavatelů.
  • Služby jsou navrženy tak, aby vyhovovaly mezinárodním bezpečnostním předpisům i národním regulacím (PCI-DSS, HIPAA, FedRAMP, požadavky ve Velké Británii, Německu apod).

Oracle Cloud at Customer aktuálně nabízí tyto služby a funkce:

  • Infrastruktura: Nabízí výpočetní prostředí, pružné úložné kapacity, virtualizované sítě, ukládání souborů a správu identit pro přesuny úloh z aplikací Oracle i třetích stran do cloudu. K dispozici budou brzy další služby z kategorie IaaS, včetně služby pro rozkládání zátěže Containers and Elastic Load Balancer.
  • Řízení dat: Umožňuje používat v cloudu databázi Oracle prostřednictvím služby Oracle Database Cloud. Následovat bude nabídka Oracle Database as a Service – Exadata pro výpočetně extrémně náročné úlohy a sada služeb pro práci s velkými objemy dat (big data), včetně služeb Big Data Discovery, Big Data Preparation, Hadoop a Big Data SQL.
  • Vývoj aplikací: Umožňuje vyvíjet a nasazovat cloudové aplikace pomoci platformy Oracle Java Cloud, následovat budou služby pro Java SE, Node.Js, Ruby a PHP.
  • Integrace podnikových aplikací: Zjednodušuje integraci mezi aplikacemi on-premise a cloudem stejně jako integraci mezi různými cloudovými aplikacemi. Stávající nabídka Oracle Integration Cloud Service bude rozšířena o služby zahrnující SOA (servisně orientovaná architektura), správu rozhraní (API) a Internet věcí (IoT).
  • Správa: Umožňuje hladkou správu úloh, ať už se provádějí v prostředí on-premise nebo v cloudu Oracle.
Štítky: 

Podobné články

CNAPP aneb řízení kybernetické bezpečnosti v době multicloudové

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Anect)
Většina firem v Česku již alespoň část svých systémů či aplikací provozuje v cloudu. Ať už jde o kombinaci privátního a veřejného cloudu, nebo více komerčních dodavatelů. Tento trend bude nadále posilovat, vedle mnoha výhod ale zároveň zvyšuje i nároky na komplexní zabezpečení firemního provozu. Proto se v poslední době stále častěji skloňuje zkratka CNAPP. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

Hewlett Packard Enterprise integruje GenAI do platformy Aruba Networking Central

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Hostované řešení na cloudové platformě HPE GreenLake získává nové funkce využívající velké jazykové modely (LLM) přinášející optimalizaci a predikci síťového provozu, čímž posouvá správu sítí na novou úroveň. O službu HPE Aruba Networking Central již rozšířila svou nabídku např. společnost Verizon Business. Čtěte více

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více